måndag 3 juni 2013

Pengar pengar...

Jag tillhör den skaran av människor som tror att vår värld skulle blomstra och bli mycket bättre om det inte fanns några pengar. Om alla människor istället skulle jobba för mänskligheten och jordens bästa så skulle vi nog få en hållbar utveckling på lång sikt. Ingen skulle längre kunna vara girig och ha ett behov att agera illa mot planeten, människor och djur för att uppfylla sin egen personliga agenda. Forskare skulle inte arbeta med att hitta mediciner som ska tjäna så mycket pengar som möjligt för läkemedelsbranschen utan istället med att hitta riktiga botemedel. Maten vi producerar kunde vara av bästa kvalité då man inte ständigt behöver hålla kostnader nere. Vi skulle nog få i oss betydligt mindre gifter och skit om alla jobbade för världens bäst istället för det som gynnar plånboken mest.

Om alla människor istället bidrog med sitt till den här världen så skulle de kunna bli helt fantastisk. Pengar är trots allt bara påhittat, de har inget egentligt värde. Och bara för att det finns mer eller mindre pengar så har vi ju inte på planeten mer..

Jag hoppas hoppas hoppas att jag under min livstid ska hinna se stora förändringar av hela vårt samhälle mot en bättre värld. Och om inte jag så att mina barn kommer hinna se det. Namaste

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar