måndag 28 juni 2010

Semestervecka 1

Andreas har ju varit ledig en vecka. Idag är han dock tillbaka på jobbet för att jobba 6 eller 7 veckor till. Nästa gång det är ledigt är när vi ska åka till Turkiet i slutet av augusti.

Ullis kom ju och hälsade på innan Andreas gick på ledighet. Var mysigt att ha henne här. Vi gjorde dock inget särskilt utan bara tog det lugnt och hon fick klämma lite på Molly. Sen åkte vi till Gävle förra lördagen. Gjorde en paus i Stockholm för att titta på Victoria och Daniels kortege. Var roligt att se i verkligheten. Det är ju verkligen inte varje dag vi har ett sånt kungabröllop.

I Gävle slappade vi mest. Blev lite bortskämda med god mat och fint väder. Satt ute en hel del hos pappa. Gick även på stan, Valbo köpcentrum, besökte Engeltofta och hälsade på min farmor i Hofors.

I torsdags gick färden vidare till Västervik. Hade en stuga på 10 kvadrat som man knappt kunde vända sig i. Packningen fyllde upp hela stugan och det var mer eller mindre kaos. Men det gick ändå. Haft kanonväder hela helgen. Har nog aldrig varit en sån solig och fin midsommar innan tror jag inte. Allt har varit mysigt förutom att det varit sånt liv halva natten vid vår stuga så sömnen blev verkligen inte vad den skulle. Att dessutom behöva dela säng med Molly när sängen är 70 cm bred är ju ingen hit det heller. Hon sov ju bara nån timme max i sin resesäng. Nästa gång blir det en större stuga! Fick dock träffa många av mina närmaste så det var supermysigt. Har dock varit ledsen under helgen för jag har hört tråkigheter som folk sagt om mig och så vilket gjorde mig väldigt obekväm. Det är ju inte lätt att vara bra på allt. Min bästa kompis och systrarna gjorde dock livet lite lättare. Tack för att ni finns! :)

Lite dramatik vart det ju även på midsommar, men det hör väl till den kvällen :P Inget jag lägger några värderingar i egentligen. Jag förstår båda sidor och anser att det bara vart uppförstorat och överdrivet i stundens hetta. Tror dom flesta håller med mig och att det är glömt och avklarat nu :)

Annars slappade vi på stranden och fick ordentligt med färg i slutet, röd färg dvs, men det bleknas ju bort och snart är man vit igen :P

Vädret denna vecka ska bli kanon och till helgen 27-28 grader. Blir nog en dag Halmstad och en dag med båten då tror jag, Måste fly lägenheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar