tisdag 11 september 2012

Fått tid i Lund

Nu har jag fått en kallelse till Onkogenetiska i Lund. Känns jätteskönt att ta tag i allt och få någon att prata med och ställa alla frågor. Det är ju så många kvinnor i vår släkt som fått bröstcancer jag vill inte själv gå det till mötes. Var på mammografi och ultraljud igår och det såg bra ut vid snabb koll iallafall. Ska få träffa min läkare sen och prata med honom. Har Torbjörn Ambré på bröstmottagningen och fick ett så bra bemötande att jag nästan kan börja gråta. Annat var det på vårdcentralen där bemötande var under all kritik. Hon sågade mig fullständigt men på bröst tyckte dom sen att jag hade vip-biljett dit så det var ju skönt att få en bekräftelse på att det inte bara är jag som är helt knäpp och nojig.

Kan man inte undvika att drabbas så kan man väl iallafall se till att det upptäcks i god tid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar