lördag 8 september 2012

1,5 högskolepoäng

Då var första veckan klar, en av 160! 1,5 högskolepoäng gjorda, 238,5 kvar. ;)

Hjärnan har blivit korvstoppad under veckan. Det är mycket ny information, nya uttryck, plattformar på nätet som man ska lyckas komma in på, skrivsätt osv. Men jag tror att det mesta kommer reda ut sig med tiden. Man kommer in i det. Ett nytt jobb är ju för det mesta också förvirrande första veckan.

Nu läser vi en kurs som heter "Perspektiv på läraruppdraget och skolan i samhället". Vi har haft seminarium och diskuterat vad som krävs av en lärare. Jätteintressant. :) Jag känner att detta är rätt för mig. Jag har mycket att lära men är övertygad om att jag faktiskt kommer göra ett bra jobb i skolan.

Så jag är lycklig och glad över att äntligen vid 28 års ålder hittat mitt kall i livet! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar