fredag 30 januari 2015

Isotretinoin (roaccutan) dag 11

Nu har jag ätit detta i elva dagar. Jag känner mig redan så nöjd och glad att jag började. Det är lätt att man bara googlar på alla biverkningar för de är ju läskiga. Men kan det funka så blir mitt liv sååå mycket bättre. 

Hyn är ju långt ifrån perfekt men det är det finaste den varit på länge. Har bara fått någon enstaka mindre finne på den här tiden. Innan kom det mer eller mindre dagligen stora hårda knutor uner huden på mig. Min haka håller på att läka ut. Jag har såna förhoppningar om att detta ska bli så bra när kuren är över. 

Jag har läst att ganska många fått en utrensning efter två veckor. Jag har ju haft en del utrensning när jag gick på pha-kuren så jag hoppas att det nu inte finns mycket att rensa ut. 

Som historik till detta inlägget kan jag berätta att jag senaste halvåret haft massiva problem med min hud. Jag har provat b5-vitamin som en del blir hjälpta av utan att det hänt något och gått på en hel kur med pha-syrabehandlingar. De gjorde en del på huden i stort men de stora aknen kvarstod. Hudterapeuten tyckte att jag skulle besöka hudläkare. Sagt och gjort. Så nu har jag blivit ordinerad en 6-månaders kur av Isotretinoin. Tycker det nya namnet är svårt så kommer i fortsättningen att benämna det som Roaccutan. :P

Nu kör vi. Kanske kan de här inläggen hjälpa någon annan med. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar