söndag 25 april 2010

Förkyld

Igår var vi ute i Hovmantorp och hälsade på Thomas och Charlie. Sandra var ute på byn och umgicks med kompisar. Senare på kvällen började jag känna att jag hade ont i halsen. Natten var skitdryg då halsen kändes svullen och ond och det kliade. När man väl kliar i halsen så känns det för stunden bättre, men sen blir det bara värre och känns ännu mer svullen.

Idag har vi väl årets finaste dag. Solsken och 15 grader och jag sitter hemma för det går ju inte att vara ute om man vill bli frisk fort. Solen förvärrar bara. Vilken öken. Andreas och Molly är hos hans föräldrar för han skulle tvätta bilen och farmor och farfar uppskattar ju alltid att få en liten stund med sitt barnbarn.

Saknar dock Molly bara jag är ifrån henne en ministund. Läste så fint på Fladdormammans blogg om att man inte vill missa en stund med dom. Snart är dom så stora att dom inte längre vill mysa med mamma. Men just nu så vill dom bara vara nära hela tiden. Man ska försöka att verkligen njuta av varje stund och tänka på det när det kommer stunder då man bara vill hinna med något annat. Det var fint skrivet Stina, känner igen känslan så väl. :)

Hoppas bara jag hinner bli frisk till torsdag då det blir Örebro. Åker nog dit tillsammans med Andreas som egentligen skulle till Cypern, men den studieresan vart inställd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar