onsdag 20 oktober 2010

Sjukt trött

När Andreas var borta sov Molly så fint och lugnt bredvid mig varje natt. Igår kom Andreas hem och då var det slut på det. Molly har legat och vridit på sig, klättrat och envisats med att hålla handen och peta med mina fingrar hela natten. Har tittat på klockan två gånger i timmen hela natten. Andreas har snarkat och sparkar har bara hållit honom tyst i två sekunder. Så vid halv sex fick jag ett utbrott och slutade försöka somna. Tog med mig Molly ut i soffan och hon sov som ett barn i Tvns sken. Hennes sömnlöshet kan väl bero på två saker. När jag var själv så hade jag lampan tänd i vardagsrummet och dörren på glänt. Kanske är hon tryggare så? Hon kanske blir orolig när det är kolsvart. Eller så störs hon av sin pappa. Svårare att lösa. Separata sovrum känns inte aktuellt. Inatt ska vi ha tänt utanför och hoppas på att det då blir bättre. Jag är såååååå sjukt trött nu. Längtar tills man får sjunka in i sömnens värld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar