torsdag 21 oktober 2010

Snön har hittat till Småland





Snön är tidig i år. I morse när vi vaknade låg den som ett täcke. Det är minus 1,5 grader ute. Känns som julen närmar sig fast det är länge kvar. Jag längtar. Tror det kommer bli en sån bra jul. Det är Mollys första riktiga. Förra var hon ju nyfödd. Nu ska vi pynta tillsammans och jag tror att hon kommer tycka det är roligt när allt glitter och kulor kommer upp. I år ska vi för första gången på iallafall 7 år eller nåt fira jul tillsammans hela min familj. Ska bli så mysigt.

Vi har fått låna ett hus med elva sovrum så alla får plats gott och väl. Alla fixar lite mat och tar med lite julpynt så blir det kanon.

Första advent i år ska vi även ha glöggafton. Hade det för två år sen också och det är så mysigt. Jag ska baka lussebullar och göra julgodis tills dess. Allt pynt ska vara uppe, granen klar, julmusik från högtalarna. Åh vad jag längtar. Jag bara älskar julen!! Tack Jesus ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar