tisdag 31 januari 2012

Efter tio och nära döden

Igår såg jag på Efter Tio och då tog de upp detta med nära dödenupplevelser. Jag tror det var lite veckans tema så jag ska titta idag med. Mina förhoppningar med 2012 är att människor ska öppna upp sig för att vi inte vet allt och vi kan inte förklara allt.

Det var med läkare i studion som berättade att ingen av de "vetenskapliga" förklaringarna på nära döden upplevelser håller. Och vore det inte fantastiskt om man i slutet av sitt liv får känna tryggheten av sina nära och kära som väntar på andra sidan?

Många vågar inte prata om detta. Dels är det nog en rädsla för att sjukvårdspersonal ska tro att man fått en psykos eller så, eller en rädsla för att om jag berättar så kanske någon smular sönder detta och det vill man inte för det är en sån tröst att ha sin mamma, pappa, mormor eller morfar hos sig när det är dags att kliva över.

Så jag kommer sitta bänkad även idag och hoppas att jag fattat rätt och att det kommer handla om detta även idag.

Ni som absolut inte tror på något, tror ni att ni bara är en köttbit liksom? :P Är det någon som inte tror på att ni har en själ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar