måndag 6 augusti 2012

Lycka

Allt har känts rätt tungt och meningslöst ett tag. Det har känts som jag varit tvungen och kämpa mig genom vardagen och framtiden har varit så oviss. Men idag kom ett glädjens besked. Och det är att jag kom in på lärarutbildningen jag sökt. Mellanstadielärare ska jag bli. Det känns jättespännande! Tack till alla som hållit tummar och tår för mig och skickat massa goda tankar.

Det var i april som jag bara vaknade upp och kom på detta. Jag tror att min lilla morfar haft ett finger med i spelet. Hur som helst så är det ju en otrolig känsla när man för första gången i sitt liv faktiskt vet vad man vill göra. Vart man kan spela en viktig roll och göra det bra. Det känns så rätt så det är nästan skrämmande. Jag är fantastiskt glad. Om fyra veckor är jag student! Fram tills dess ska jag njuta av mina härliga ungar och min sista tid hemma på heltid med dom. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar