torsdag 13 december 2012

Snart slut på Mayakalendern

Snart tar Mayakalendern slut, det datum som är allmänt känt är ju den 21 dec 2012, bara 8 dagar kvar med andra ord. Finns många teorier kring vad som ska hända. Min förhoppning är att vi är på väg in i en bättre värld. Enligt astrologin så har vi olika tidsåldrar. Den som vi är i nu eller just passerat (datumen skiljer sig åt lite beroende på vem du frågar) är Fiskarnas tidsålder. Fokus har legat på det materiella och det har varit mycket våld och egoism. Vattumannens tidsålder, som är den som står på tur, karaktäriseras av en ny öppenhet och andlighet. Mänskligheten är på väg att bli godare och jag hoppas verkligen att det stämmer.

Jag håller tummarna för det är dit vi är på väg. En mer kärleksfull värld där vi all tar hand om varandra och vår jord. Rapporter om planetens mående bekymrar mig. Vad är det för värld våra barnbarn och barnbarnsbarn kommer att växa upp i? Vi i Sverige är nog ändå väldigt upplysta och gör mycket för miljön, men det finns många på jorden som aldrig blivit informerade eller som inte bryr sig heller för man har fullt upp med att överleva dagen.

2013 tycker jag att alla ska ha som nyårslöfte att på något vis bli en lite bättre människa. Jag jobbar ständigt på det, men visst misslyckas man ibland, man är ju bara människa. ;) Tänk ut vad du skulle kunna förändra i ditt tänkande, sätt eller beteende för att bidra till en bättre värld! Vad ska du göra??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar