torsdag 13 december 2012

Varning för ICAs knäckformar

Så köpte jag dem i år igen, hade glömt situationen från förra året, att knäcken fastnade i formarna. Usch så sur jag blev när jag upptäckte det. Det är inte alla, men tillräckligt. Ungefär 80% av knäcken sitter fast i formarna. Det enda man kan göra är att lägga dem i varmt vatten så löser allt upp sig. Skittrist. Inte direkt så att man vill bjuda på dom då.. Nästa år ska jag verkligen försöka komma ihåg att inte köpa de formarna, utan satsa på något annat!

4 kommentarer:

  1. Kokade knäck igår och använde gamla knäckformar jag hade hemma, hur bra som helst. Idag gjorde jag mer knäck och använde Icas, råkade ut för samma sak som dig. Måste lägga knäcken i vatten för att få ur den ur formen. Aldrig mer Icas knäckformar!

    //Monica

    SvaraRadera
  2. Samma sak hände oss vid vårt årliga knäckkok,fast det kanske är ett i-landsproblem, men mycket störande.Jag slängde formarna som blev över,så jag inte gör samma misstag nästa år.
    God Jul!
    Elisabet x 2

    SvaraRadera
  3. Imorrn får vårt ICA ett argt besök. Varför säljer dom ens dessa värdelösa skitformarna?

    //O

    SvaraRadera
  4. Anna på barnmatsburken.se har tagit fram knäckformar i silikon! Grymma!!!

    SvaraRadera