tisdag 30 juni 2009

Första kommentaren från en främling

Igår när jag jobbade så var det en jöttetrevlig äldre kvinna inne och handlade. Innan hon gick så sa hon "Ha en spn bra dag nu, och lycka till med det där´" och tittade menande på min mage. Hon gjorde mig glad. Glad att en människa som man aldrig sagt att man är gravid till ser det och inte tror att man är allmänt uppsvälld bara. Hon måste ju ha känts sig rätt så säker på sin sak, annars säger man ju inte så. Kan bli riktigt pinsamt :P När man bara känner sig tjock och obekväm är det inte roligt, men en gravidmage är ju något positivt, visst? :)

3 kommentarer:

  1. Vissa här fick ju frågan om man var gravid när man inte var det... En a-formad klänning och en frånvaro från studentfesterna leder visst till sånt, kombinerat med övervikt. Tss. Dags att tapa ett par 15 kg..

    SvaraRadera
  2. Frågan om man är gravid handlar kanske mer om frånvaron på studentfesterna :) Vissa människor här är jag på väldigt mycket, inte för att dom ser gravida ut, för det tar tid, men när dom inte dricker fast dom normalt gör det osv :) Däremot när nån verkligen påstår saker. Det tror jag inte någon gjort med dig även om du vill tappa lite. Jag får vänta typ ett år med att tappa vikt :(

    SvaraRadera