lördag 8 januari 2011

Vikt

Konstigt nog har jag ännu inte gått upp i vikt sen jag blev gravid. Jag ligger fortfarande på -1 kg. Men visst är det skönt att man efter mer än halva graviditeten iaf har en rätt bra utgångspunkt till efteråt när man ska jobba bort allt. Jag antar att det är för att det är viss skillnad denna gång från sist. Förra gången kunde jag välja att ligga i soffan med en godispåse. Nu får man inte sitta still längre stunder och med tanke på att Molly är en godisgris så kan jag aldrig ha något framme. Dvs man äter inte själv heller några mängder.

I morse när jag vägde mig stod vågen på 77,8. När vi kom hem från Turkiet och jag testade positivt vägde jag 79 kg. I somras drog jag ju igång med viktklubb och gick ner från 83,5 till 78,5. Magen och brösten är ju större nu än innan. Nåt måste ju ha blivit mindre. Men frågan är vad.

Man ska ju inte tänka så mycket på sin vikt när man är gravid men jag är orolig att bara för att jag klarat mig så bra hittills så kommer jag nu gå upp ett kg i veckan. Jaja det är bara att fortsätta äta mat och försöka hålla sig ifrån alla sötsaker.

1 kommentar:

  1. Jag tror att om man äter hälsosamt så är det ju mer att man samlar på sig blod, vatten och bebisen med tillbehör som gör att man går upp (om man rör sig ungefär lika mycket också, fast på slutet blir det ju lite mindre förstås).

    SvaraRadera