söndag 13 februari 2011

Färg spelar roll

Jag vet att jag provocerar många när jag vill ha rosa på flicka och blått på pojke. Jag tycker det spelar roll för mig. Jag tycker det är så gulligt så jag kan smälla av. Neutralt är inte lika mycket min grej. En gång fick jag köpa söta små flickkläder i storlek 50-56. Denna gång kanske det blir enda gången jag får köpa söta små pojkkläder i samma storlek. Jag är pastellig. Jag älskar främst rosa men även ljusblått är fint. Jag vill inte springa i affärer det första jag gör när bebisen är född och jag vill inte att andra ska köpa till mig. Jag vill själv välja och vraka bland dessa bedårande små kläder. Det är mitt val. Jag säger inget till den som kör på det neutrala och därför så vill jag få vara den som får ha ogenustänket i kläder på min nyfödda bebis. Jag lovar att det inte är något som barnet kommer ta skada av. Jag betalar och jag väljer.

När mina barn själva sen har en vilja vad de vill ha på sig så kommer dom själva få välja detta. De kanske kommer ha en helt annan smak än mig och det får jag respektera. Men än så länge är det jag som väljer och då kommer jag att köpa det jag tycker är sött. Och jag tycker inte neutralt är lika fint. Det är min åsikt. Vissa är helt tvärtom. Känner en tjej som vägrar klä sina döttrar i rosa. Det är hennes val. Jag lägger mig inte i det och tänker själv inte anpassa mig efter en grupp människor som tycker jag är konstig i min syn på färger på kläder. Jag kommer fortsätta köpa det jag tycker om. :) för det är ju bara såååååå roligt. :D

2 kommentarer:

  1. Jag tycker det är konstigt att folk ska lägga sig i vad man vill klä sitt barn i för färger. Det måste man ju ändå få välja själv som förälder.

    SvaraRadera
  2. Intressant läsning, en fråga.

    Är det ok, enligt dig, att klä en pojke i rosa och flicka i ljusblått?

    SvaraRadera