söndag 13 februari 2011

Tillägg i färgdiskussionen

Fick nyss en fråga om jag tycker det är okej att klä en flicka i ljusblått och en pojke i rosa. Självklart är det okej. Alla gör som de själva vill. När barnen själva får en vilja så tycker jag man ska anpassa sig efter detta men fram tills dess är det helt upp till föräldrarna hur de vill klä sina barn. Jag skulle inte klä min flicka i "pojkkläder" och tvärtom. Men jag bryr mig verkligen inte hur andra gör. Alla gör som dom själva vill. Vi måste ju kunna acceptera alla stilar och val. Jag kan känna att jag inte är politisk korrekt i mina val och att det då ska vara mer "förbjudet". Men som jag sa innan. Jag vill bli accepterad för att jag klär mina barn i det klassiska eller vad man ska säga. Och jag anser att man ska respektera andras val oavsett om det är vad man själv skulle göra eller inte. Något som inte är okej är att tvinga på eller inte tillåta barn som har en egen vilja sin egen stil bara för att man själv inte håller med dom. Nä jag tycker alla ska få göra precis som de själva vill. Vilken underbar värld där folk slutar döma varann efter det yttre. :)

1 kommentar:

  1. Dina senaste inlägg har varit så jäkla vettiga :) Jag håller med dig helt och hållet. Man får klä sitt barn precis hur man vill och när barnet är gammal nog att vara med och bestämma så ska de klart får göra de. Men fram tills den dagen är de vi som bestämmer :D Hehe :))

    SvaraRadera