lördag 12 februari 2011

Kön och första kläder

Jag kommer kalla bebisen för han på bloggen även om jag inte vet. Jag hatar nämligen att kalla mitt barn för ett ting. Den. En sak. Nä. Jag är säker på att det är en pojke så jag säger han. Oj vad förvånad jag blir om det skulle vara en flicka som kommer ur mig. Chockskadad. Haha. Dock precis lika glad oavsett. Jag älskar redan den lilla parveln. Tänk om jag skulle ha fel.

Jag vågade inte köpa blå kläder. Vill ju helst ha blått på pojke och rosa på flicka. Vet vad många av er tycker om det men den diskussionen tänker jag inte ha här. Jag vill ha det så. Det fick bli gröna kläder till bebis. De där första som man klär på när bebisen är född. Jag vill inte ta Mollys gamla för det är speciellt med de allra första. Detta barnet ska ha sina egna.

För övrigt så kommer jag handla kläder i början av maj som håller öppet köp. En pojkpåse och en flickpåse. En av dom lämnar vi tillbaka när bebisen kommit. Den andra behåller vi och slänger i tvättmaskinen så fort vi kommit hem. :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar