måndag 20 februari 2012

Schlager

Redan i lördagskväll när jag gick in på Facebook märkte jag vilken skäll detta med Ranelid var. Han gick raka vägen till Globen. Visst låten var ju inte bra. Men det var ändå den trallvänligaste refrängen och den som sätter sig i huvudet. Och en bra schlager måste sätta sig på en gång. Jag minns inte hur någon av de andra låtarna gick. Gör ni? Tycker inte att någon var bra och det är inget som kommer vinna i Globen ändå. Så vi kan väl låta bli att bli så upprörda. Folk har ju uppenbarligen röstat på honom. Kanske för att det inte fanns några bra alternativ?

Jag tycker hela grejen är rätt lustig. Melodifestivalen går ändå sällan som jag vill så jag har slutat lägga någon energi på det. Vi kan väl glädjas åt att Ranelid är lycklig för han gick vidare och se det som ett underhållningsvärde när vi sen ska se andra seriösa bidrag i finalen. Ni behöver inte oroa er. Där vinner han inte. :)

Jag tycker han är en rätt skön typ. Han är solbränd och lysande blå ögon. På den punkten påminner han om min morfar. Förövrigt finns inga likheter men känslan blir ändå positiv. Min morfar hade också klarblå ögon och var året runt brun av solen han såg till att få på sig såfort tillfälle gavs. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar