tisdag 6 juli 2010

Sjukgnäll

Usch nu vill jag vara frisk. Hade glömt att det kan vara såhär jobbigt att vara sjuk. Har sovit två nätter i soffan nu. Då kan jag se på tv när det inte går att sova, eller läsa. Har haft både fönstret i vardagsrummet och köket på vid gavel, men det har ändå inte fläktat något. Var dock svalare här ute än i sovrummet så. Mina första nätter utan att ha Molly nära. Kändes konstigt.

Känner mig som en tråkig mamma som inte orkar leka och busa med Molly som jag brukar. Hon får sköta sig själv mycket mer än annars, man finns där, men är inte alls lika aktiv. Orken finns liksom inte.

Mår iallafall lite bättre idag än igår så det är ju ett steg i rätt riktning iallafall. Molly har klarat sig än sålänge. Hoppas hon inte blir sjuk. Skulle vara hennes första förkylning i såfall, men jag vill verkligen att hon ska slippa. Särskilt när det är så kvavt. Idag är det ialllafall mulet. Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar