söndag 4 juli 2010

Varmt väder = Rejäl förkylning

Det slår då aldrig fel. Alltid, alltid alltid när det blir varmt här hemma så blir jag förkyld. Det är vidrigt att vara sjuk när det är 30 grader både ute och inne. Man mår inte bättre av att sitta och svettas. Kände redan igårkväll att något var på väg, och mycket riktigt.. Andreas har varit iväg med Molly nästan hela dagen idag. Saknar dom, men det är skönt att inte behöva fixa och dona med saker när man är sjuk. När Molly är hemma måste jag ju vara så klämkäck känns det som. Och just nu orkar jag inte det.

Nån som vet varför jag ALLTID blir sjuk när det är såhär?
Skulle ju varit på stranden idag, men istället sitter jag hemma med gardinerna fördragna för att få så lite värme som möjligt här inne. Minns inte en sommar de senaste tio åren då jag inte åkt dit ordentligt. (Senast jag var förkyld var ju förra sommarn, Molly har tack och lov aldrig varit förkyld)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar