måndag 13 december 2010

Loro Parque

Höjdpunkten på vår semester tycker jag var när vi åkte till Loro Parque som ligger på norra sidan. Deras kanske största dragplåster är deras späckhuggeshow. Det finns ingen annanstans i Europa så det var jättehäftigt att fått uppleva det. Andreas hade aldrig sett en delfinshow innan heller så han tyckte det var jättekul. Jag med för jag älskar delfiner. Så fina djur. Det var en flicka som fick åka båt efter dom och klappa och pussa på dom och där satt jag i publiken och var avundsjuk. Men jag var säkert inte den enda. :) Molly tyckte mest om gorillorna. Kanske för att dom är stora och hon hann verkligen titta på dom där dom satt.


Ett rum med pingviner. Man åker på ett rullband runt deras lilla ö.


Andreas och Molly på späckhuggarshow


Tänk att något så stort kan hoppa så högt.


En shimpans som ligger och slappar lite.


Vanlig och vit tiger.


Jag och Molly och en tiger bakom oss.


När vi skulle titta på delfinerna var vi först på plats. Längst fram var det barnvagns- och rullstolsplatser. Kul att man fick hamna längst fram för en gångs skull :)


Pekar på en delfin som simmar förbi. Molly verkade inte förstå så mycket.


Fin bild vid poolen.


Delfinerna hoppa över ett rep.


"Går" på vattnet.


Blir uppskjuten av delfinerna.


En delfin hoppar över tränaren. Tilit krävs nog här.


Nemo och en sjöborre


Gorillorna sitter och spanar på publiken.


Molly tittar på gorillorna.


Molly blev jätteglad över en papegoja som hon fick av Andreas. Hon log så stort och sen lät hon som en papgoja en bra stund. haha..


"Tack pappa"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar