måndag 27 december 2010

Ordinerad vila

Var ju på mvc i morse. Dom är alltid väldigt tillmötesgående där tycker jag. Skönt! Fick lämna urinprov som iaf inte visade något på stickan, men dom ville dubbelkolla med odling ändå. Kolla blodtrycket som var något högre än normalt men inget oroande. Fick en tid hos min vanliga barnmorska om en vecka. Har ju då och då som hugg typ 10-15 cm upp mellan benen. Obehagligt. Detta tillsammans med ryggont, illamående, magont gör mig ju nojjig. Barnmorskan trodde dock att det kan vara kroppen som säger ifrån för det har varit så mycket nu och det var ju inte så länge sen jag var gravid sist heller. Så kroppen tar ju stryk på ett annat sätt. Andreas mamma kommer hit sen och hämtar Molly så får jag vila mig lite. Det var vad bm tyckte så jag lyssnar på det. Stökigt med alla julklappar och sånt hemma, men får strunta i det och bara slappa ändå. Är glad att jag har så bra svärföräldrar som alltid ställer upp på mig!!

1 kommentar:

  1. God fortsättning! Ja, denna graviditet har varit lite av en pärs för min kropp också. Beror nog på att det är så tätt mellan graviideteterna.

    Hoppas det gåröver för dig och att du snart är på banan igen!

    Bra att du kollar upp uvi!

    KRAM!

    SvaraRadera