onsdag 22 december 2010

Redo för att fira jul

Köttbullarna är rullade, knäcken kokt, klapparna inslagna och längtan på topp. Imorrn på morgonen åker vi till Örebro. Är nervös över vädret och trafiken men hoppas på att komma iväg i tid så vi hinner före alla andra. :P

Ska bli så mysigt i år. Att fira alla tillsammans. Ska bli kul att Molly får träffa alla sina kusiner också. Fixade klart alla julklappar igår med. Nu är allt inslaget och det som ska med till Örebro är nerpackat i en ikeakasse. Vi lämnar en av mollys julklappar hemma. Har köpt ett obh nordica kök till henne men paketet är så stort att det är osmidigt att ta med. Vi ska ju fira med Andreas föräldrar på annandagen så vi tar det då.

Ska bli den bästa julen på länge. Minns inte när vi var tillsammans hela familjen sist. Kanske 2004. Eller var det ännu längre sen?

Håll nu tummarna att resan går bra imorrn. Bra väglag och inte alls för mycket trafik. Är det nån ide att ens hoppas? :( Jag vill bara att det ska vara morgonkvällen nu! Räknar ner timmarna. Längtar efter min mamma, mina syskon och syskonbarn!




2 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag hamnade på din blogg av en slump när jag gogglade på nåt helt annat än bloggar :-)
    Men det var ju kul att du var från Växjö. Därifrån kommer jag och har bott i 29 år innan jag flyttade ner till Skåne :-)
    Såg att ni ska ha barn i maj..Det ska viockså. Bf den 20:e.
    Jag har en son född -05 sedan ett tidigare förhållande, sen en son född -09 tillsammans med min fru och så nu är jag gravid och ja...den kommer nästa år :-)

    Kolla gärna in mna bloggar om du vill!

    www.tvafinamammor.blogg.se och
    www.lolaloves.blogg.se

    Den lolaloves har lösenord och användarnamnet är prinsar och lösenordet sessor.

    Välkommen!

    SvaraRadera
  2. Vi körde från Skåne till Borlänge idag, via örebro. Vägarna va sådär på vissa sträckor! Men jag vet inte riktigt vart ni kör ju :)

    Ha en underbar jul!

    SvaraRadera