tisdag 26 januari 2010

Genustänk

De som känner mig vet att jag inte är mycket för hela genustänket när det kommer till barnkläder. Eftersom jag själv är barnsligt förtjust i rosa och älskar den färgen så kommer jag ju självklart att klä min lilla dotter som en prinsessa så länge det är jag som väljer hennes kläder. :P Jag skulle ju aldrig köpa kläder som jag inte tycker är lika fina av princip. Tycka vad ni vill om det, men det är jag som köper kläderna till mitt barn alltså bestämmer jag. Den dag hon har en egen åsikt så ska hon få välja vad hon vill ha.

Idag är hon dock unisexklädd och blev kallad han av kvinnan som ledde babysången. Orkade inte rätta henne heller, men jag tycker faktiskt att Molly ser ut som en liten flicka, men det kanske är för att jag vet att hon är en flicka? :P Jag hade också min me&i filt som är brun och turkos, kanske spädde på bilden av att hon är en pojke??

Babysången var uppskattad och Molly höll sig på gott humör hela tiden. I början log hon mot de andra bebisarna och försökte sträcka sig mot Lova 2 månader som låg på sin filt bredvid Molly. Sötisen. En av tjejerna från föräldrautbildningen var med också.

Kul att ha något att göra en gång i veckan så träffar man ju andra mammor i området också.


Mollys kläder idag. Body och byxor från Lindex och oranga strumpor från H&M. Ser det ut som pojkkläder? Nästa gång får hon ha rosa :P

2 kommentarer:

  1. Nee tycker verkligen inte de ser ut som pojkkläder direkt, är väldigt neutralt. Jag tror att man ser könet på sin egna bara för att man vet för jag får alltid frågan även om Melvin ibland är klädd i väldigt pojkiga kläder. // bebisjakt

    SvaraRadera
  2. Nä jag tycker också hon ser ut som en tjej och du vet ju vad jag tycker om genustänkgrejen men du ska ju göra det som känns rätt för dig. Hon på babysången borde kanske inte förutsätta att det är en kille för att hon inte hade rosa på sig :-P

    SvaraRadera