torsdag 28 januari 2010

Journal från mvc och förlossning,

Igår fick jag min journal från förlossningen med posten. Är riktigt glad över att ha fått den då jag har så dålig koll på vad som hände när osv. Nu ser jag precis hur öppen jag var vid vilken tidpunkt, hur täta värkarna var, när de satte epidural, när krystvärkarna satte igång osv. Jag var ju så borta under förlossningen så jag hade ingen koll på det. Betyder ändå mycket för mig att veta.

Är glad att jag fick en så positiv förlossningsupplevelse ändå. Var så rädd innan att allt skulle vara superjobbigt. Visst var det det också, men ändå så häftigt på något vis. Jag tvekar inte för att göra det igen. Är inte en av dom som säger "aldrig mer".

Tittade på ett program i helgen som hette Mirakel innan födseln. Där föddes små bebisar och fick komma upp på sin mammas bröst. Då fick jag nästan lite panik över att tiden går så fort. Molly har blivit så stor. Visst är det jätteroligt, men på något vis en sorg att hon inte längre är den där lilla nyfödda. En så speciell känsla. Ta mig inte fel för jag tycker att det är jättekul att följa henne och se henne växa och utvecklas. Hur leendena kommer, hon ligger med huvudet uppe osv. Älskar henne så mycket att det värker i hjärtat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar