torsdag 21 januari 2010

Lurad på Ikea

Vi var på Ikea igår. Körde så vi var där när de öppnade på morgonen. Man ska ju inte springa runt i butiker med bebis annars, men inte så många som hostat i butiken vid öppningsdags.

Köpte lite smått och gott, frottétvättlappar till Molly, ramar, burkar, en rosa lampskärm till Mollys rum.

De har ju en köttbullemeny för 16 kr på Ikea nuförtiden. Jag trodde ju då att detta var en liten köttbulletallrik varvid jag beställer detta. Hon i kassan frågan om jag menar den med tio köttbullar. Och det gör jag (tror jag). Andreas säger då "Nä det är åtta". Jag säger "Nä de har med tio, femton eller tjugo." Tjejen i kassan säger inget utan ger mig mina tio köttbullar. 45 kr kostar den tallriken. Vad sägs om att vara lite schyst och påpeka detta? Jag kunde få tre såna andra menyer. Hade jag tänkt på det då (jag blev så ställd) så hade man ju kunnat bett om några köttbullar till och betalat 32 kr. Nä, fan va dåligt! Var riktigt sur när vi gick ut från butiken.

Andreas sa att jag fick vad jag bad om, och visst det fick jag, men lite serviceminded kan man ju vara. Tex när jag jobbat i butik och det är "Ta 3, betala för 2" och en kund kommer med två såna varor, inte tar jag bara betalt och inte säger något, även om kunden då fått precis vad den sa att den ville ha. Jag upplyser ju om detta ´så kunden kan gå och hämta en tredje.

Dåligt Ikea! Jag är sur. :P


Myskänslan försvinner på bilder pga blixten, men det är mysigt i hennes rum nu, även om hon aldrig vistas där.. haha..

2 kommentarer:

  1. Åh så fint, vart hittar man dom gardinerna?

    SvaraRadera
  2. Gardinerna hittade jag för 50 kr på hemtex i somras :)

    SvaraRadera