onsdag 17 februari 2010

Inte lika lugna nätter

De tre senaste nätterna har Molly varit vaken ganska mycket. Inatt började hon skrika också, vilket hon normalt aldrig gör. Så jag gick upp och gav henne mat och sedan somnade hon (och jag) i soffan. Då man inte sover så hårt där så vaknade jag ju snabbt och tänkte att det var lika bra att gå in till sängen. Kanske inte skulle ha gjort det. :P

Molly vaknade igen och jag och hon kämpade med hennes napp. Den åkte ut HELA tiden och hon började gnälla och huvudet söker efter nappen. Såhär höll vi på typ var femte minut. Till slut la jag henne på mig istället och hon somnade skapligt ett stund, men vi har varit uppe mycket inatt.

Igår sov hon typ hela eftermiddagen och sen på kvällen sov hon rätt mycket också. Ska man hålla henne vaken lite så hon sover på natten istället?? Det tar verkligen emot att väcka henne när hon sover ju. Eller är hon i nån tillväxtperiod så hon helt plötsligt behöver äta igen på natten?

3 kommentarer:

  1. är det inte en tillväxtperiod igen för henne, ahr för mig att det ska vara det...

    Sv: haha, kommer säkerligen få äta upp det sedan ja, när man ligger med huvudet begravt i toastolen första 3 månaderna och sedan får dras med en överjäklig foglossning (allt det jag slapp nu senast) ;)

    SvaraRadera
  2. Bebisar sover när de behöver sova, jag tror inte på det där med att hålla dem vakna, inte när de är så små. Sen kan de ju vara övertrötta och ha svårt att komma till ro.

    SvaraRadera
  3. Angående inlägget om resa till Turkiet... Vill inte göra dig orolig men vi var i Turkiet i slutet på augusti 2009 och då var det 48 grader varmt... Jag tänkte på er lilla tjej så var den värmen nästan för jobbig för oss vuxna... / Lina en läsare som har hittat hit när jag sökte efter något...

    SvaraRadera