tisdag 16 februari 2010

Semestern inbokad

Efter många om och men så är vår semesterresa inbokad. Har varit många diskussioner om denna resa. Jag är kanske den stora bromsklossen, men nu när jag ska åka med bebis så har jag vissa specifika krav. Detta för att jag vill ha en bekväm och skön semester. Jag fick ju inte helt som jag ville, men ibland måste man mötas på halva vägen :P

Nu blir det 2 veckor Turkiet och vi åker i slutet av augusti. Förhoppningsvis har den värsta hettan hunnit lägga sig vid det laget. Annars blir vi väl sittande på rummet hela semestern :P Åker till ett Blue Star hotell i Icmeler. Det är strandnära med 50-100 meter till stranden (första kravet), finns AC (självklart ett krav), eftersom det är Blue Star är det barnanpassat (någorlunda krav) och väldigt positivt är att det finns en plaskpool för de minsta med ett soltak. Detta vet jag inte hur vanligt det är, men jag tycker det är toppen att man kan bada sin bebis samtidigt som man slipper direkt sol på de små liven. (Självklart blir det ändå solskyddskläder och insmörjning). Icmeler har sandstrand och är en ganska liten ort och det är vad jag vill ha. Inga större ställen nu med massa party.

Blir nog en supermysig semester och vi hoppas att våra grannar har list att hänga på. ;) Kom igen nu Carro! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar