onsdag 15 juli 2009

Andra försöket att se pojke eller flicka

Igår var vi på ett nytt ultraljud, detta för att jag inte var långt gången nog för att de skulle studera hjärtat förra besöket. Även denna gång försökte de också se om det är en pojke eller flicka som gömmer sig där inne. Försöket lyckades inte. Denna gång låg bebisen med rumpan så djupt och långt nere så det gick helt enkelt inte att se. Förra gången höll den först för händerna och när hon skulle titta vid rumpan så hade den fötterna för de ädlare delarna. Vår bebis vill helt enkelt inte dela med sig av detta. Nu är frågan om man ska leva i ovisshet eller ta reda på det ändå? Jag klarar nog inte att inte veta förrän i december.

Hon skulle som sagt titta på hjärtat. Förstorade och hade sig, satt där och hummade och tittade, och tittade och tittade. En annan hinner bli jäkligt nervös så man frågar henne om det ser bra ut. Svaret man får är "Jag är inte klar ännu". Då slår hjärtat på mig hårt kan jag ju säga. Men sen såg allt bra ut tydligen. Hjärtat är det svåraste att titta på så det tar tydligen tid..?

Vi glömde säga till innan och blev snopen då hon tände lampan och sa att det var klart.. Men, men bilder då? Fan också.. Man tröstar sig med att de förmodligen skulle se lika ut som de vi redan har.. men ändå... Man fick ju bara köpa två...

Kul var att innan hon stängde av så hann vi se bebisen där inne gäspa. Hur häftigt som helst. Det var så sött. Älskar vår bebis redan även om mamma är lite besviken att den inte kunde dela med sig av informationen om sitt könfast jag bett denne om detta. :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar