torsdag 2 juli 2009

Waaaaaarm!!

Har ni sett Ace Ventura 2 och minns scene när han gömmer sig i en mekanisk flodhäst? Om ni vet vad jag pratar om så är det precis så jag känner mig nu. Jag döööör. Det är så varmt. 30 grader i lägenheten och bebben i magen funkar som en lite kamin så jag svettas ju som det är ändå! Det är alldeles fuktigt och klibbigt. Jag har tom trots min allergi försökt släppa in luft, men luften står helt still och inget händer med temperaturen här. Ska snart ta en kall dusch sen gå och lägga mig. Glömde stoppa min vete/frö-påse i frysen imorse också och har precis kommit hem från jobbet så den har inte hunnit bli kall. Annars är det min räddning.

Jag orkar inte med denna värme nu.. Pust och stön! Jag är ändå inne i en jobbperiod så man får inte njuta av det heller. Man får jobba och sitta på svettiga bussar, sen får man kommer hem till en kvalmig varm lägenhet. Har aldrig längtat så till hösten som nu.

Gnällmaja är vad jag är, men ibland får man gnälla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar