lördag 12 december 2009

Jag ger snart upp

Usch, jag önskar att jag slapp. Alla mina farhågor och mer därtill har besannats. Brösten är inte längre lika svullna, men bröstvårtorna är såriga och variga. Känns inte alls bra att låta Molly ha sånt i munnen. När jag skulle mata henne nu senast så tänkte jag bespara mina bröstvårtor från hennes rätt omilda behandling och pumpa ut och mata henne på flaska istället. I början kändes det som att det kom mer blod än mjölk i flaskan. Det var bara att hälla ut det. Satt och pumpade och grät. Känns förjävligt.

Mjölk har jag så det räcker och blir över, men det är ju det andra som inte funkar. Det är kladdigt och jobbigt. BVC var här på hembesök igår och hon tipsade om en kräm som heter PureLan, den kör jag med nu tillsammans med bröstkåpor som samlar upp det som rinner eftersom jag inte kan använda såna amningsinlägg för dom fastnar i såren.

Jag är såååå nära att ge upp detta och göra min bebis till en flaskbebis. Ingen mår väl bra om ens mamma mår dåligt..

Snälla kan inte bara detta börja funka bra?!

2 kommentarer:

  1. Amningsnapp är ett tips :)
    Hade sj sånna till Felicia när mina bröstvårtor blev såriga. Barnet har ingen kontakt med själva bröstvårtan då man har skydd emellan.
    Hade dom tills såren läkt sen kunde man amma normalt igen.
    Finns på apoteket. kram

    SvaraRadera
  2. Säger som Helena, alla jag känner har haft sådana där nappar att lägga över och då har det fungerat bättre. Hoppas du hittar något som kan hjälpa gumman! Puss

    SvaraRadera