onsdag 23 december 2009

Uppesittarkväll

Nu har jag kommit hem från alla dagens äventyr. Svärmor hämtade ju oss och vi åkte till bvc. Molly hade bara gått upp 170 gram på 6 dagar. Åsa (vår barnsköterska på bvc) sa att om Molly är nöjd och så så är det helt okej, men det hade varit bra om hon gått upp mer. Vi trycker ju mat i ungen, så jag vet inte vad jag mer kan göra ju. Hon sa visserligen också att vissa barn är sega i starten med att gå upp så det löser sig kanske. Hon tyckte också att jag skulle göra ett försök till med amningen efter jul (så man inte spenderar julafton med såriga bröst). Hon trodde dom blivit lite mer härdade av pumpen som använts flitigt. Så man kanske ska testa det.


Sen var svärmor snäll och körde mig bort till lite butiker så jag fick avklara Andreas julklappar (så jag inte behövde dra med mig Molly i julrushen med alla rs-virus och så). Sen blev det en sväng till Norremark där jag handlade lite (och glömmer självklart hälften av det jag skulle handla, samt handlar dubbelt så mycket gott som jag ska) och köpte Binglotter. Ikväll ska vi bli rika har jag bestämt, haha. Blir lite mysuppesittarkväll. Ska köpa hem pizza och så handlade jag godis, chips och dip. :)

1 kommentar:

  1. 150 till 200 gram är normalt på en vecka sa vår bvc sköterska när vi kämpade lite med vikten i början...

    SvaraRadera