lördag 5 december 2009

Sova med bebisfiltar

Om nätterna nu sover jag med bebisfiltar. Köpte parfymfri tvål på Apoteket som jag använder i duschen (om den ändå kunde löddra lite bättre :P) och sen sover jag inlindad i bebbens filtar. Så att dom riktigt ska lukta mamma sen. Andeas tycker inte att dom luktar något alls, men det är ju ingen parfym eller liknande, men jag tror bebisen känner sin mamma ändå. Dom säger ju att man ska lukta sig själv bara och att detta i början ger bebisen en trygghet.

Tanken är ju då att kunna använda spjälsängen från början. Att hon ska kunna sova där och känna sig trygg bland alla mammaluktande filtar. haha.. Lurad! Jag tror i längden att vi alla sover som bäst om hon sover i egen säng, men jag är ju som sagt inte där ännu, så vi får ju se hur det kommer gå. Det skulle inte förvåna mig om hon slutar upp hos oss ändå för det för stunden känns lättast. Men nu jobbar jag nu mot vårt mål. Spjälsängen :)

1 kommentar:

  1. Fladdortösen Isabella föddes i morse med urakut snitt. Allt väl med mor och barn
    Hon är underbar!
    Farmor

    SvaraRadera