onsdag 2 december 2009

Lampor som tänds

De senaste dagarna har vi två gånger varit med om att lampor som vi släckt har tänts. För någon dag sedan var det granen och igår var det ljusstaken i sovrumsfönstret. Ja, jag är medveten om att detta mest troligt är att det varit lite glappt och att man inte skruvat av riktigt ordentligt. Men var tvungen att skruva till rätt mycket för att de skulle släckas.

Roligare och mysigare att tänka än att det är lite glappt är ju att det är någon som vill säga "Hej". Andreas fattade inte vad jag menade när jag sa så. Så då fick jag säga "Ja, typ morfar eller så". Han tror ju inte på det, men jag vet. :) Jag vet ju att de är glada över att få barnbarnsbarn även om de inte längre finns i livet. Jag tror iallafall att det är morfar, mormor eller farfar som ville pocka på lite uppmärksamhet. Ingen av gångerna har jag känt mig rädd heller vilket stärker den övertygelsen.

Ni är välkomna att tända vår gran fler gånger. Tack för att jag får känna er närvaro :)

1 kommentar:

  1. Det kanske är morfar som varit här de senaste dagarna och höjt volymen på mina högtalare ett par ggr också. Har bara hänt när jag inte spelat nån musik och bara de senaste två dagarna. :)

    SvaraRadera