onsdag 16 december 2009

Viktnedgång

BVC ringde som dom sa på måndagsmorgonen. Hon frågade hur det gått med amningen och jag sa att det inte gick nå vidare. Vi skulle få en tid i slutet av veckan för att väga henne, men kunde få komma in redan samma dag och träffa en tjej där som var deras amningsexpert. Så vi åkte ner med min amningsnapp i väskan. Hon tyckte den var lite för hård så nya skulle inhandlas.

Vi vägde henne och stackars liten hade gått ner 70 gram. Kändes hemskt eftersom hennes vikt tidigare vänt och gått uppåt. Hon frågade hur mycket jag lyckats pumpa ur. 30 ml ungefär var ju vad jag lyckats få ut. Det var för lite, hon ska ha iallafall 60 ml. Stackars stackars min underbara dotter. En hel helg så hade hon fått ungefär hälften av maten som hon ska få. Inte konsigt att hon var ett monster på söndagnatten. Hon var ju så hungrig!

Så sen dess pumpar jag så gott jag kan och försöker få bröstvårtorna att läka ut. Till det får hon ersättning som komplement. Vi har verkligen matat henne de här dagarna nu och aptiten är god.

Vi får se om jag lyckas med amningen eller inte. Det blir ju faktiskt barn av flaskbebisar med även om det inte är det ultimata.

2 kommentarer:

  1. Jag vet hur det känns. Det är hemskt att upptäcka att ens barn har skrikit flera dagar för att det inte får tillräckligt med mat =( Tur att det finns ersättning! Vi ger också tillägg. På tal om amningsnapp så tycker jag att de från Medela som finns på Babyproffsen är väldigt bra.

    SvaraRadera
  2. Jag vet hur det känns. Att upptäcka att ens barn har skrikit flera dagar utav hunger =( Tur att det finns ersättning! Vi ger ju också ersättning. På tal om amningsnapp så tycker jag att den från Medela som finns på Babyproffsen är mycket bra.

    SvaraRadera