tisdag 22 december 2009

Kräknatt

Då och då så kommer de nätterna då maten kommer upp. Förmodligen har vi proppat henne så full av mat så överskottet kommer upp. Det sa dom på bvc iallafall. Nu körs tvättmaskinen för fullt för hon kräktes ner två handdukar och två pyjamasar igår när vi gick och la oss. (Hon dräller dessutom väldigt mycket när hon äter ur flaska så det går myyyycket handdukar hos oss nuförtiden :P) Det blir lite jobbigt att komma till ro efteråt. Hon hade ju somnat in så fint och en annan var så trött. Men då blir vi alla klarvakna och man får börja om från början med nattningen. Det ska låtas, pratas, sparkas, ja ni förstår. Har iallafall blivit klok nog att låta henne sova på handdukar på sin kudde. Hon låter väldigt mycket på nätterna när vi ska sova, så låter hon inte på dagarna. Det suckas, flåsas, pips och massa konstiga ljud. Är det ett sätt att hålla alla vakna eller varför är det så?

Nästa vecka ska jag nog försöka lägga henne i hennes egna säng. Hoppas att det kommer gå vägen tillslut för det skulle vara så skönt att inte ligga med ett öga öppet för att ständigt hålla koll på henne i vår säng. Vi har ju öppet till vår säng så man kan fortfarande hålla hennes hand och så.

Tänk ändå att man kan älska någon så mycket?! Dock har mina hormoner stabiliserats. I början kunde jag börja gråta när jag tänkte på att jag älskar henne och att hon är så beroende av oss och tänk om något skulle hända?! Jag tänker ta för givet att allt går bra med henne tills jag får motsatsen bevisad. Annars nojjar jag bara iväg med allt som kan drabba henne och plötslig spädbarnsdöd som är min mardröm just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar