torsdag 8 oktober 2009

Familjeliv

Spenderar en hel del tid med att surfa runt på familjeliv.se och det är makalöst hur mycket åsikter det finns hit och dit. Sitter och läser en massa forum med diskussioner varje dag. Nu är jag inne på en tråd där massa folk tycker det är självklart att bli bjudna på fika eller ännu värre mat när de ska åka och titta på nåns bebis. Och frågar sig om det är snålhet eller lathet som gör att de hos vissa inte får något att äta.

Men snälla människor.. Ni åker till några som just fått en bebis. Hela deras värld är förmodligen upp och nervänd. De kanske inte får sova på nätterna, mamman får knappt duscha.. Ska då folk ställa sig och baka eller laga en festmåltid för att ni ska dit? Jag tycker det är normal hyfs när man åker till folk så att man själv erbjuder sig köpa med sig fika eller mat om det är en sån tidpunkt.

Jag hoppas att det inte bara är jag som anser att det är såhär. Tänk när man själv står här med bebis och hela världen snurrar och så anklagar ens vänner en för att vara snål som inte har fikabröd hemma eller lagar mat till dom.. Så att ni vet det när ni ska komma. Det handlar inte om något sådant utan vi håller på att bygga upp vår nya verklighet och då är inte detta med ätande i fokus. Vi blir superglada om ni kommer för att hälsa på, men snälla räkna inte med något. Inte en helt städad lägenhet heller för den delen. Det får vara som det är och vi hoppas ni tycker om oss ändå :)

5 kommentarer:

  1. Oj, trodde inte det fanns människor som förväntade sig sånt - någonsin. Här hemma kan ingen förvänta sig fika hos oss. Har vi något hemma, så bjuder vi givetvis, annars får det bli vad som finns. Usch.

    SvaraRadera
  2. Folk är ju efterblivna. Såna personer känns inte som riktiga vänner, vem FÖRVÄNTAR sig något alls av sina nära vänner? Saker är väl som dom är. Inte skulle jag bry mig, om det är så jävla viktigt med fika så får man väl ringa först och se efter, och köpa med sig något själv. Gosh. Retards.

    SvaraRadera
  3. aha, här brukar våra gäster (mina föräldrar) alltid köpa med sig det de vill ha, typ ett kilo ost, bröd och kaffe eftersom vi oftast inte har något hemma ;)
    de ska verkligen inte förvänta sig att bli bjudna på något om man inte bjudit över dem och sagt att det blir fika/mat också, ananrs kanske det kan bli en kopp kaffe på sin höjd

    SvaraRadera
  4. Jag håller verkligen med dig! Inte ska man som nybliven förälder behöva tänka på det! Det kan väll e som besöker göra!

    SvaraRadera
  5. Halloj!! Nu e jag här inne o kikar o lägger en kommentar..)=)
    Jag håller helt o håller med dig om denna sak, men däremot när jag väntade Smilla, så hjälptes jag o en kompis åt att baka upp en del, sen hade jag de stående i frysen att bjuda på när gästerna kommer. Jag själv e sån att jag gärna vill bjuda på nåt, men jag förväntar mig aldrig ngt när man kommer till ngn. //M på familjeliv

    SvaraRadera