onsdag 7 oktober 2009

Föräldrautbildning

Idag har vi varit på det första mötet på föräldrautbildningen. Det är tre tillfällen till. Pratade lite om avslappning, hur man ska stå och sitta och om normalförlossningar. Pappan ska inte ta det personligt om mamman fräser åt honom för det är hennes sätt att hantera förlossningssmärtor.. haha.. Undra hur man själv blir. Jag är säkert lättstörd. Så är det viktigt för pappan att känna efter att han måste äta och så med så han inte tuppar av när bebisen väl kommer..

Det är alltid bra att höra andra prata om detta också. Även om jag själv känner mig påläst och att det inte är så mycket nytt som kommer så är det bra att Andreas hör från någon annan än bara mig. Han tycker han snappat upp lite nya saker..

Nästa gång blir det förlossningsfilm och så ska vi prata om smärtlindring. Min smärttröskel är så låg att jag SKA ha smärtlindring. Man vet ju inte hur förloppet kommer vara men om det är det "normala" att det tar lite tid och så ska jag ha epidural och under hela tiden även lustgas. Vill helst slippa sprutor och skit där nere..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar