torsdag 15 oktober 2009

Vilken dag

Idag har det verkligen varit enn fullspäckad dag och det kan vara lite jobbigt när man vaknat klockan 4 på morgonen och inte kunnat somna om. Först var jag hos barnmorskan för att göra en glukosbelastning. Fick dricka en tjock äcklig sockerlösning. Först blev jag alldeles snurrig och hade en rejäl sugarrush, sen kom illamåendet och tröttheten. Sista timmen så fick jag lägga mig inne på ett vilorum och det kändes ju skönt.

På fastande mage hade jag 4,2 i sockervärde. Två timmar efter sockerlösningen var det 8,2 så jag hamnade inte över 10 där de drar gränsen.
SF-måttet låg på 29 så jag följer min egen tillväxtkurva. Järnvärdet var 127 så det är också helt okej. Blodtrycket 120/80. Nästa besök är först den 10 november, känns länge dit.

När detta var klart träffade jag Jonna för att äta lite frukost innan ultraljudet. Läkarn bedömde förresten att Molly vägde ca 1800 gram.

När detta var klart blev det en cheeseburgare på donken och sedan iväg för att vaccinera sig mot svininfluensan. Fick sitta och vänta i typ 30 minuter innan jag fick min spruta. Den gjorde inte så ont, men nu är jag lite öm. Efter allt detta så hade jag körlektion med Evert som jag aldrig kört med innan. Det gick väl helt okej efter en skakig start. Mina tankar har verkligen varit på andra håll idag.

1 kommentar:

  1. Vilken dag!
    Tänk, en liten Molly! Så mysigt att veta :-)

    Bra sockervärde - skönt! Själv hade jag 4,6 efter glukosbelastningen. De testade inte sockret innan så man kan ju undra vad jag hade fastande...

    SvaraRadera