måndag 26 oktober 2009

Jag vill också ha bebis nu!

Tycker inte om att vara sist ut. Jag vill ha bebis nuuuu.. Inte om två månader.. Denna väntan börjar bli dryg. Jag hoppas verkligen att Molly känner för att titta ut två veckor innan. Bara inte när Andreas är i Sockholm på utbildning. Då måste Jonna följa med mig till förlossningen tills Andreas har hunnit tillbaka till Växjö. Han har iallafall fått ombokningsbara biljetter så han kan ta sig hem. Och skulle det bli en tid då det inte går något tåg till Växjö så har han lovat att ta sig söderut och att han päron får hämta honom så det känns tryggt att han kommer ta sig hem oavsett!!

Jag känner också sån prestationsångest inför förlossningen. Jag vet att man inte ska känna så, men alla andra som vi känner som fått barn här har det gått så snabbt och smidigt för (verkar det som iallafall). Jag kände mig lite ledsen igår och sa till Andreas att han inte fick tycka att jag var dålig om det tar 24 timmar.. Man ska inte jämföra sig med andra, men jag kan ju bara inte låta bli.. Vill att min kropp också ska vara duktig på detta och att allt ska rulla på bra.
Jag vet att jag måste släppa detta och bara låta allt ha sin gång. Inget bli ju bättre av att känna att livet är en tävling. Och tar det nu 30 timmar för mig så gör ju det faktiskt inte mig till en sämre människa för det.. Jag försöker iallafall intala mig själv det..

2 kommentarer:

  1. Såklart du inte är en sämre människa om förlossningen tar en evighet. För mig tog det 36 timmar och jag gjorde allt jag sa jag inte skulla göra, ta all bedövning jag kunde komma på, kissa på mig, bajsa ner mig och känner mig allmänt ovårdad. Men för det känner jag mig inte sämre än någon annan, bara det att jag fött barn lite mer än alla andra...hahahaha! Detta kommer du att klara galant!
    Men jag kände åxå som du, alla fick tidigare än bf, jag var åxå sist ut och det kändes som alla födde barn i rekordsnabb fart...

    SvaraRadera
  2. nåja, det tog ju 2 dygn me nelly..det har ju inget att göra med "hur bra man är"..och skulle det vara så finns det en mängd andra saker jag hellre är bättre på/syrran

    SvaraRadera