söndag 27 september 2009

Helgen som varit

I fredags var det som vanligt pizza och filmmys. Andreas hade hyrt den första av de där svenska filmerna med han Jakob Eklund eller vad han heter. Jag tycker inte filmen hade någon handling och den var dålig. Andreas tyckte den var jättebra. Smaken är ju som baken, men det känns som jag har något bättre filmkoll än min kära sambo ;)

Igår jobbade jag och sedan åkte vi till Andreas syster Jenny som fyller år imorrn (grattis igen). Hade sån jäkla ryggont så jag fick sitta i framsätet med värme på och stoppade i mig alvedon. När vi kom fram fick vi massa god mat och hade det allmänt trevligt. Pinsamt var det när jag skulle sätta mig i soffan för att avlasta mig lite och hela soffan föll i golvet. Men det var inte jag som var så gravid utan den var sån. Svärfar skruvade sen ihop den, men jag hann bli riktigt rädd att jag förstört Jennys soffa där :P

Jobbigt att ryggen hela tiden bråkar med mig nu. Sitta tillbakalutad i soffan med benen uppe är ett avlastande och bra sätt, men såfort jag står länge eller sitter på en stol så strejkar kroppen. Besvärligt.. När vi åkte hem så gjorde ryggen också ont så jag fick dra av mig stövlarna och luta mig i Andreas knä eller lägga upp fötterna i hans knä. Tog alvedon när vi kom hem också och lyckades somna om.

Idag åkte vi ner på stan en stund och kollade runt lite. Köpte en bok om bebisens första tid på Åhléns som har bokrea. Nu börjar det bli dags att läsa om det istället för graviditeten för den har jag full koll på känns det som :P

Ikväll så tog vi en promenad, åt tonfiskrullar, tittade på Ensam mamma söker och nu har min älskling lagt sig och jag tittar på Kommisarien och havet.

Är i vecka 29 nu. Vecka 30 snart, konstigt.. Kommer så väl ihåg när man var i vecka 9 och sånt och längtade så mycket efter att man skulle vara i vecka 30 för då har man kommit jättelångt. Nu vill jag bara att det ska vara december och att vi ska vara mamma och pappa. Tror det blir supermysigt och jobbigt :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar