måndag 31 augusti 2009

Ikea

Igår åkte vi till Ikea, jag, Andreas och vår granne Carro. Det blev ju lite pengar i slutändan, men vi fick mycket för det också. Handlade en hel del till bebben. Eftersom alla sängkläder och så ändå ska tvättas upp innan ankomsten av den nya familjemedlemmen så tyckte jag att jag ändå kunde fixa till allt så jag bäddade upp sängen och Andreas skruvade ihop skötbordet. Idag ska vi köpa vit färg och måla det för jag gillar inte den träfärgen. Så blir det finfint sen :) Längtar så mycket efter vårt barn.


Skötplatsen i badrummet. Den ska som sagt bli vit och så ska vi sätta upp krokar där man kan hänga tvättlapparna vi köpte. En bunke/förvaring och en sopkorg har vi hängt på :)






Sängen är bäddad i det som jag tyckte var finast av Ikeas bäddset. Kommer ju även bli en omgång till Ullared då vi ska handla på oss lite mer. Har ju tänkt mig Nalle Puh tema i bebbens rum.

Andreas moster Agneta tyckte att jag hade sån härlig inställning med bebisen i magen och det är skönt att höra det. Jag tror ju nämligen på positivt tänkande och lever inte alls egfter detta att man inte ska ta ut något i förskott genom att köpa saker och få njuta av att det kommer komma en bebis. Kul att höra sånt med tycker jag. Annars kan det kännas som att folk tittar snett på en för att man tar ut glädje i förskott. Pyttsan. Här ska det bli bebbe till jul!

3 kommentarer:

  1. Klart man ska ha positivt tänkande, men att redan bädda sängen och sätta fram skötbord är väl lite att ta i. Jag menar det kommer ju damm på det tills det är dags att använda.

    SvaraRadera
  2. Allt ska ju ändå tvättas innan bebisen kommer så det kan lika gärna vara framme och glädja mig varje dag fram tills dess :) Sen när det närmar sig på riktigt så tvättas man upp allt på en och samma gång. Allt känns mycket mer verkligt och mysigt om jag får se det varje dag.

    SvaraRadera
  3. Så fin säng ni bäddat till den lilla/lille!
    Lycka till önskar Stinas (syster Stina) svärmor som längtar efter sitt allra första barnbarn :-))

    SvaraRadera