torsdag 13 augusti 2009

Tror det är för mycket att göra

Blir inget hus i Hovmantorp, inte denna gång iallafall. Det är FÖR mycket att göra tycker jag. Ju mer jag funderar på det desto mer så känns det som. Vi ska ju ha en liten bebis och jag vill nog inte bo på någon byggarbetsplats då. Andreas säger att han har julledigt och sina första pappadagar och kan fixa då, men jag vill ju inte att han ska spendera sina första tio pappadagar med att fixa huset och jag sitter med bebis, inte därför han har pappadagar. Vi kommer ha en ny liten person att lära känna och en ny familj är bildad. Då måste man fokusera på det.

Vårt sökande efter hus fortsätter dock, men vi sitter inte i någon paniksits då vi har en bra lägenhet redan. Helst vill jag ju bygga hus. Det är min dröm. Borde sätta upp oss i tomtkö, det ville jag redan förra sommarn ju. Bygga ett klart hus med Älvsbyhus kostar ju 988 000 kr (101,5 kvadrat nere och förberedd övervåning) och en tomt köpt via kommunen går loss på ca 500 000. Det är inga lyxhus, det är husens ikea, men det är ett nytt fräscht hus och jag behöver inga speciallösningar. Får bearbeta min sambo lite :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar