måndag 3 augusti 2009

Örebro

Var hos syrran i Örebro i helgen. Bodde på övervåningen i hennes nya lägenheten. Jättemysig lägenhet och jag älskade rummet på övervåningen. Det blir nog riktigt toppen när allt kommer i ordning. Var på stan och hittade lite mammakläder. De har sså mycket bättre utbud på H&M i Örebro och Marieberg. Blev nästan lite galen och köpte ett par byxor och två överdelar. Man känner sig så mycket mer bekväm i såna kläder kan jag säga. Var in på Zara och frågade om dom hade "Nej tyvärr, men det är ju mycket oversize som funkar ändå" Jag har sagt samma sak på Lindex förut, men de vet redan folk som kommer in och frågar, men det är inte lika bra och fint som mammakläder faller på magen.

Det var slottsfestivalen i Örebro så vi åt lite där, mysigt. Annars så hade vi sällskap av Tommy och Nina på lördagkvällen. Tommy kan tydligen se vad det är för kön på bebisen och har enligt sig själv aldrig haft fel. Innan han gick i lördags så sa han "Du vet väl vad du bär på?" Jag sa nej och då sa han att det är en flicka innan han gick. Återstår att se om han har rätt :)

Min systerdotter Nelly är väldigt intresserad av det här med bebis i magen, och säger att jag snart ska till doktorn och bebisen ska komma ur stjärten. "Jaaa, och sen kommer du ha en bebis i magen också" Då säger hon bara "Nej nej nej nej" och om man står på sig så blir hon nästan lite ledsen och säger att hon inte vill. Lite kul att retas med de små ibland :P

Bebben sparkar städigt i magen, det är mysigt att känna hur den buffar till. Jag längtar så mycket tills vi har den hos oss. Varenda natt drömmer jag konstiga drömmar om bebisen. Att den inte älskar mig, att jag inte älskar den, att jag inte ammat på en vecka, att jag inte kan amma osv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar