måndag 17 augusti 2009

Trött

Idag är jag trött. Har tagit järntablett och hoppas det ska hjlpa lite. Måste skärpa mig med dom och äta varje dag. Så lätt att glömma särskilt eftersom man inte ska äta dem med mjölkprodukter, så det går ju inte till frukosten :P

Ska lägga mig och läsa och vila idag. Ska inte göra något alls annars. Min första dag på min lååångledighet nu. Får se om det blir mer jobb, annars är man väl ledig tills man är mamma för ingen lär ju anställa en snart höggravid kvinna. Har faktiskt inga större förhoppningar om att få en chans nu.

Drömde inatt att jag födde barn. Läste "Att föda" igår innan jag somnade och det hade nog med det att göra. Drömde om öppningsfasen osv. Hur jag hanterade förlossningen. Man börjar bli lite nervös inför allt som ska komma, men jag tror ändå det går bra. Jag tror att det är häftigt. Men jag är rädd för smärtan som alla säger ska vara så hemsk. Att man aldrig haft så ont någonsin, hur ont gör det då??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar