måndag 17 augusti 2009

Ingen nytta alls

Jag har inte gjort ett skit idag. Ganska skönt. Sovit en stund, lagat pannkakor. Känt på bebisen. Jag la några kuddar under rumpan för då sjunker allt undan runt livmodern. Ena sidan var rätt hård och andra mjuk så jag antar att bebisen låg där. Pratade med mamma och hon sa att den nog låg med ryggen där jag kände. Jag petade lite på magen där det spände ut och bebisen började sparka där inne, lite störd kanske av att mamma skulle vara där och känna efter? På ett sätt så är det så konstigt och magiskt att vara gravid. Tänk att det är en annan människa där inne. Vad tänker denna på? Har den några känslor för sin mamma och pappa ännu eller är det bara vi som känner, tycker och tänker?

Vad tycker den när mamma och pappa pratar och störs den av mammas skönsång när hon är ensam? haha.. Jag längtar tills vi är mamma och pappa på riktigt och kan se vår bebis, hålla om den, prata och få en reaktion. För första gången i mitt liv så ser jag fram emot vintern riktigt mycket. Får gärna bli december NU!

Jag har förvarnat Andreas om att jag inte gjort något idag så han inte väntar sig komma hem till en städad lägenhet och lagad middag. Kanske imorrn men idag är jag bara trött :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar