onsdag 19 augusti 2009

Någon datakunnig människa?

Jag behöver hjälp med min videokamera. Vill ju köpa en sladd för att föra över filmerna till datorn så jag kan klippa lite i dom. När jag var på Mediamarkt så frågade dom ju vad jag har för uttag till datorn. Jag har usb?! Men det gick inte. Jag ser dock att det finns andra uttag med. Här kommer bilder på både datorn och kameran. Vad behöver jag ha? Snälla nån hjälp mig, och kan du inte själv, kan du inte fråga nån som vet? Nån kunnig kille eller så? haha, nu har jag fördomar om att dom vet mycket mer än tjejer :P
Kamerans uttag

Detta finns på datorn. Är det lilla uttaget till höger något som passar med den vänstra på kameran? Är det firewiresladd man ska ha? Han på Mediamarkt snackade något om sånt. Funkar det eller vad ska jag ha??
Närbild på datorn.

3 kommentarer:

  1. Du behöver antagligen en DV-kabel med USB i ena änden, visste dom inte det på media markt???

    SvaraRadera
  2. Han sa att det aldrig går med DV och USB. Sen vet man ju inte vad det finns för grundkunskaper bakom en säljares svar. :P Gaaah, vart hittar man sånt?

    SvaraRadera
  3. Men kan man inte skaffa en sladd som går in i den blåa kontakten då? Bildkontakter brukar väl se ut så? Jag kan låta Marcus titta på det när han kommer hem sen, han har lite mer vana av sånt där konstigt. Om inte så borde du ta med datorn till affären och fråga och härja så blir det säkert lättare :)

    SvaraRadera