fredag 28 augusti 2009

Könsultraljud

Fan, jag som hade fått en snilleblixt. Ska ju hälsa på mamma och pappa i Gävle i oktober. Då kan jag ju åka till Stockholm och göra ett könsultraljud! Jag kommer få veta lite mer om vem bebben i magen är. Ringde till Sibyllekliniken nu och man ska vara i vecka 24-26 när man gör det. Jag är i vecka 25 nu. När jag är i Stockholm kommer jag vara i vecka 32 och då sa hon att det är för trångt i magen för att dom säkert ska kunna se. Så där sprack det.

Det finns en klinik i Karlskrona som gör könsultraljud med. Typiskt nog så har de ingen telefontid idag. Har mailat dom. Hoppas man kan få någon tid där och att dom inte är lika fullbokade som den i sthlm, där fanns inga tider förrän i oktober och då är det ju för sent. Nu har jag ju återigen ställt in mig på att få veta om det är en pojke eller flicka och jag känner mig lite uppgiven. Varför har jag inte bara tagit tag i detta innan? Jag vill inte vänta 15 veckor till med att veta! :P

2 kommentarer:

  1. Men är det helt säkert att det inte syns efter vecka 26 då? Tråkigt jue.

    SvaraRadera
  2. Nä men dom gör det vara inte. Bebben ligger ju liksom och klämmer ihop med benen så det går nog inte att se, eller inte så säkert iallafall. Bättre att inte få veta något alls än att få veta fel kan jag ju tycka..

    SvaraRadera