tisdag 18 augusti 2009

mvc v 23

Imorse var vi på mvc (mödravårdscentralen) och träffade vår barnmorsa. Hon gav oss lite information om föräldrapenningen. Fick ett moderskapsintyg som ska skickas in till försäkringskassan. Fick en kopia av min journal. Blev stucken i fingret och i armen. Jag hatar sånt, och har ju dessutom en negativ blodgrupp = ett extra blodprov samt ev en extra spruta vid förlossningen. Blä!

Hjärtat på bebben slog i 155 slag i minuten. Om man tror på skrock så talar det för en flicka. Har dessutom blivit placerad i en föräldragrupp så det känns kul. Ser fram emot dom träffarna och då måste ju dessutom Andreas höra på om olika smärtlindringar och se en förlossningsfilm. Han är inte så uppdaterad om sånt och för mig är det superviktigt att han vet allt sånt och kan ta beslut när jag har så ont så jag lever i en egen bubbla och inte kan tänka själv. Huvva.. Fick iallafall veta att om barnet ligger i säte och de inte lyckas vända det så blir det planerat kejsarsnitt, det känns jätteskönt för det var en sån mardröm för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar