måndag 24 augusti 2009

Stockholm och Wallmans

Då var Stockholmshelgen som man sett fram emot avklarad. Vi åkte upp på fredagnatten för i sista sekunden ringde Sara och frågade om vi vill bo hos henne. Vi tyckte det var skönt att slippa kliva upp i ottan för att köra till Stockholm på lördagmorgonen så vi hoppade på erbjudande och styrde kosan norrut.


En bild på morgonen. Alla ville tydligen inte vara med. Jonna gömmer sig under sin sovsäck.


På Wallmans fick Jonna sin burrito eller vad det var, såg spännande ut iallafall.


Jag tillsammans med min, bara min ;)

Svärmor och svärfar.

Jonna sörplar i sig Mojito som om det inte fanns någon morgondag ;)

Anne-Marie som fyllde 50 år blev överraskad av personalen som uppträdde och hon fick stå i centrum en stund.
En puss på varje kind. Lite chockad var hon nog :P

Andreas syster Jenny och hennes tjej Pia-Lina. Det var första gången vi träffade Pia-Lina, hon var supertrevlig. Så fler gånger blir det nog.
Andreas tog mod till sig och gick fram till Richard Herrey och frågade om han ville vara med på bild. Det gjorde han glatt.

Vi ville också rida på den vågen och passade på när frågan väl var ställd. Helt plötsligt hör jag "Och pappa också" bakom mig, då har svärfar Leif dykt upp bakifrån för att också få vara med på kändisbild. haha..
Det var en jätterolig kväll med showen och allt. Dom var superduktiga och vem gillar inte 80talsmusik och kläder.. haha.. När det blev nattklubb sen så kände jag dock att jag inte hade så kul längre, nykter, gravid och tjock som man känner sig. Bebben i magen gillar inte höga ljud heller och när det aldrig blir tyst i natten så blir den orolig och sparkar som en galning. Vilket gör att jag känner mig ännu mer obekväm med allt. Så det blev lite tråkig avslutning på kvällen. Svärmor styrde upp så vi tillslut kom hem och den natten hade jag ont i magen. På morgonen sen så var magen fortfarande hård och kändes konstig. När Andreas sen skulle stressa iväg ner på stan så föll allt ihop för mig och jag grinade inför hela hans familj och respektive. Jag bara bölade och tyckte att det kändes som Ann-Marie var den enda som brydde sig om att min mage kändes konstig. Kunde inte hålla allt inom mig trots att det känns så himla pinsamt att få något utbrott inför alla. Hade jag inte varit gravid hade det nog aldrig hänt för jag gör bara inte sånt. Skämdes ju som en hund. Men tillslut blev allt bättre och vi hann med en runda på stan.
På vägen hem så tog vi en tur till Barkarby. Jag ville ju kolla på Polarn & Pyret, men den fanns inte kvar och annars är det ju inget som jag köper i klädväg. Jag satte mig ner så fort jag fick chansen. Kroppen börjar faktiskt ta ut sitt nu och jag känner att jag inte längre orkar som förut.
Hem kom vi sent igår, satt i baksätet med Jonna hela vägen ner (och upp med) och då hinner man ju få sig en och annan pratstund. Så det är ju ändå ett trevligt sätt att resa på tycker jag :)
Är nöjd med Stockholmsresan. Känns lite konstigt för man har hela tiden haft massa saker som händer att se fram emot. Grekland, Örebrobesök, mamma och syrran kommer hit, Stockholm mm. Nu är det slut och man har en höst framför sig utan planer. I oktober åker jag dock både till Katrineholm och Gävle. En sista gång blir det ju innan bebben anländer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar